Dependance Houten

8.9

Waar vindt u ons?

MEDISCH FITNESS

Vanwege Corona zijn wij genoodzaakt per direct (15 maart) onze groepen te stoppen tot 6 april. Wel posten we regelmatig een nieuwe video voor een workout thuis op deze pagina.

Wat is medisch fitness?
Medisch fitness is een vorm van fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut, waarbij het trainingsschema zodanig is opgesteld dat u, ondanks uw beperkingen of klachten toch kunt sporten. Er wordt een individueel aangepast trainingsprogramma gemaakt.

Wat is het doel?
Het doel van medisch fitness is door middel van training de conditie/belastbaarheid te vergroten, zowel van het gehele lichaam als van het klachtengebied. Hierdoor ontstaat een beter evenwicht tussen belasting en belastbaarheid.
Medisch Fitness gebruiken we veel als logische vervolgstap op de individuele fysiotherapeutische behandeling. U kunt ook direct aan deze vorm van fysiotherapie deelnemen. Onder begeleiding volgt u een specifiek voor uw klachten opgesteld oefenprogramma. Dit moet uiteindelijk leiden tot het vermogen onafhankelijk en zelfstandig te oefenen met als doel uw klachten te bestrijden.

Voor wie?

Deze trainingen zijn bedoeld voor mensen met:

• Knieklachten

• Rugklachten

• Nek en schouderklachten

• Longaandoeningen

• Reumatische aandoeningen

• Hart- vaatziekten

• Neurologische aandoeningen

• Afvallen

• Conditie opbouwen na ziekte of ziekenhuis opname

• Overige aandoeningen aan het bewegingsapparaat

Hoe werkt medisch fitness?
Bij aanmelding wordt een afspraak voor een intake gemaakt. Deze intake duurt ongeveer een half uur. Een fysiotherapeut (een van de vaste begeleidende  fysiotherapeuten) heeft met u een inleidend gesprek, voert een kort lichamelijk onderzoek en enkele testen uit, waarna een voor u persoonlijk trainingsprogramma word samengesteld.

Kleding en accessoires
De oefeningen kunt u het best uitvoeren in prettig en makkelijk zittende sportkleding. Er bestaat geen kledingvoorschrift anders dan het dragen van schone sportschoenen. Gebruik van een handdoek, om hygiënische redenen is verplicht. Verstandig is het een flesje drinken mee te nemen omdat tijdens het oefenen vocht verliest die u tijdig dient aan te vullen.

Wanneer:

Maandag

15.00 - 16.00 uur

18.00 - 19.00 uur

19.00 - 20.00 uur
Donderdag

15.00 – 16.00 uur

19.00 - 20.00 uur
Vrijdag

14.00 - 15.00 uur

De groepen bestaan uit max. 8 personen. Bij voldoende aanmeldingen en interesse zal  het aantal groepen worden uitgebreid.
Klik hier voor prijzen.

Klik hier om aan te melden.